In anul 1997, Toyota lansa primul sau model hibrid. Pe vremuri, designul masinii care era deja denumita Prius, nu era cel mai reusit si puterea sa era destul de modesta, de doar 70 de cai. Va trebui sa se astepte pana in anul 2003 pentru ca masina sa devina mai performanta si mai seducatoare. Si pentru ca unii cumparatori sa fie interesati de ea in sfarsit. Dar, pentru a trezi din nou interesul pentru aceasta masina, Toyota a dezvaluit la 16 noiembrie a cincea generatie de Prius. O noutate care va fi expusa si la Salonul Auto de la Los Angeles, care si-a deschis portile la 17 noiembrie.

Un motor inedit si unic pentru Europa – hibrid reincarcabil

Daca Japonia, Statele Unite sau chiar China vor avea dreptul sau vor putea alege dintre mai multe tipuri de motorizari, europenii vor trebui sa se multumeasca cu varianta hibrida reincarcabila. Dar acest motor nu are nimic de-a face insa cu versiunea propusa sub capota masinii Prius 4. Toyota este pe cale sa inaugureze o noua asociere. Motorul de 1.8 pe benzina a lasat loc unei variante de 2.0 de 148 de cai. Dar, acest motor face acum echipa cu un motor electric de 120 de kW, de 160 de cai, care poate sa duca la o putere cumulata de pana la 164 de kW. Toyota a anuntat de asemenea ca masina poate ajunge de la 0 la 100 de km la ora in doar 6,7 secunde.

De asemenea, producatorul sustine ca a imbunatatit autonomia sedanului in modul 100% electric cu peste 50%. Se spune ca Prius PHEV este capabil sa parcurga mai mult de 80 km cu o singura incarcare (datele urmeaza sa fie confirmate). Cum se poate realiza acest lucru? Prin cresterea capacitatii bateriei de la 8,8 la 13,6 kWh. Bateria nu mai este instalata in portbagaj, ci sub scaunul din spate. De asemenea, a fost schimbata amplasarea rezervorului de combustibil pentru a cobori centrul de greutate. Prius 5 se bazeaza pe cea de-a doua generatie a platformei globale TNGA GA-C (pentru modelele compacte). O noua alegere structurala care, de asemenea, reduce greutatea si creste rigiditatea.

Un look mai modern.

Din punct de vedere estetic, Toyota a modernizat liniile masinii sale, dar pastrand in acelasi timp stilul cuneiform emblematic. Designul este mai minimalist pentru a optimiza fluxul de aer si ameliora randamentul energetic.