In ciuda numelui sau, dieta paleo (dieta paleolitica) a fost dezvoltata in 1975 – de un renumit gastroenterolog pe nume Walter Voegtlin.

In 2002, cercetatorul american Loren Cordain a construit acest concept original si a lansat cartea sa “Dieta Paleo”.

Principala particularitate a dietei Paelo este aceea ca: ar trebui sa mancam ca niste oameni din cele mai vechi timpuri pentru ca trupul nostru nu sa adaptat la alimentele moderne. Alimentele “moderne” includ cereale, produse lactate si alimente prelucrate despre care se spune ca sunt nesanatoase pentru corpurile noastre. Au aparut o multime de diete paleo, in special dieta primara (care include lactate).

Dar dieta Paleo se refera la calitatea si originea alimentelor pe care le consumati, deoarece este vorba despre tipul de alimente pe care le consumati.

Dieta Paleo consta in:

Dieta Paleo

– cresterea consumului de legume

– consumul fructelor de mare si a pasarilor de curte

– consumul fructelor cu grasimi sanatoase cum ar fi avocado, nuca de cocos, galbenusul de ou, nuci si seminte

– eliminarea laptelui si a zaharurilor.

Iata dieta Paleo explicata in rapoarte pe macronutrienti:

– 19 – 35% din caloriile zilnice din proteine (fructe de mare si carne slaba), impartite in mod egal la mese

– 28 – 58% din grasimile zilnice – in special, surse de omega 3

– 35 – 45% din carbohidrati si fibrele zilnice – in principal legume si fructe

Aceste procente sunt menite sa fie un ghid care va permite sa experimentati si sa gasiti rapoartele potrivite. Acest tabel explica mai multe despre acest concept.

In comparatie cu alte diete, dieta Paleo este mai bogata in proteine, in grasimi si mai saraca in carbohidrati. Ideea este ca ar trebui sa mancam cat mai mult ca stramosii nostri.

Ce persoana are cele mai bune rezultate cu dieta paleo?

Iata un lucru esential: daca sunteti un tip cu un corp mezomorf sau o combinatie de tipuri de corp mezomorf si endomorf, acest mod de a manca va functiona probabil foarte bine.